close

 

 

IG開張~歡迎大家來逛逛 :D

傳送門👉 https://www.instagram.com/niunest_music/

 

「越美越虛幻,容易消逝」

 

有個男孩遇到了他的摯愛

對他來說每天都很幸福

就這樣愛著愛著

 

有些時候總覺得有些不那麼對勁

你好像不是把我放在首位

就像我愛的那麼濃烈

我想跟你一起擁有全世界

你笑而不語

 

我們的距離似乎慢慢的增加了

漸行漸遠

直覺告訴我 該做點什麼

不知不覺有想逃開的念頭

 

我想美好的事物就是這樣

虛無縹緲吧

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

U2 - You’re The Best Thing About Me

When you look so good, the pain in your face doesn't show
當你看起來是那麼的好,你的痛苦並不會顯現在臉上
When you look so good and baby, you don't even know
當你看起來是那麼的好,寶貝,你甚至不知道
When the world is ours but the world is not your kind of thing
當世界被我們掌握著,但跟你似乎不相干
Full of shooting stars, brighter as they're vanishing
滿天流星,明亮的若有似無
Oh you've seen enough to know it's children who teach
噢,你應該知道這是誰教導的孩子
You're still free enough to wake up on a bed or a beach
你應該足夠自由來選擇醒來時再床上或是沙灘上


You're the best thing about me
你對我來說是最美好的事情 
The best thing that ever happened a boy
一個男孩曾經發生過最好的事情
You're the best thing about me
你對我來說是最美好的事情
I'm the kind of trouble that you enjoy
我是個你喜歡的小麻煩鬼
You're the best thing about me
你對我來說是最美好的事情 
The best things are easy to destroy
最美好的事情通常容易幻滅
You're the best thing about me
你對我來說是最美好的事情 
The best thing about me
對我來說是最好的


I been crying out, "How bad can a good time be?"
我哭喊著, "美好的時光最壞時是什麼樣的光景呢? " 
Shooting off my mouth, that's another great thing about me
恣意暢談,這也是另外一件關於我還不錯的事
I have everything but I feel like nothing at all

我擁有全部,但又感到所有的一切甚麼都不是
There's no risky thing for a man who's determined to fall

對一個男人來說,若決定陷入,那一點冒險成分都沒有


You're the best thing about me
你對我來說是最美好的事情 
The best thing that ever happened a boy
一個男孩曾經發生過最好的事情
You're the best thing about me
你對我來說是最美好的事情
I'm the kind of trouble that you enjoy
我是個你喜歡的小麻煩鬼
You're the best thing about me
你對我來說是最美好的事情 
The best things are easy to destroy
最美好的事情通常容易幻滅
You're the best thing about me
你對我來說是最美好的事情 
The best thing about me
對我來說是最好的


Why am I
為何我
Why am I walking away?
為何我逃開呢?
Walking away
為何我
Why am I walking away?
為何我逃開呢? 


I can see it all so clearly
我可以將這一切看得很清晰
I can see what you can't see
我可以看到你所沒看到的
I can see you love her loudly
我可以看到你愛著他如此濃烈
When she needs you quietly
而她寂靜地不那麼需要你


You're the best thing about me
你對我來說是最美好的事情 
The best things are easy to destroy
最美好的事情通常容易幻滅
You're the best thing about me
你對我來說是最美好的事情 


Why am I
為何我
Why am I walking away?
為何我逃開呢?
Walking away
為何我
Why am I walking away?
為何我逃開呢?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

以上是牛皮的翻譯,還有對歌詞的一些小小心得,希望大家喜歡

 

如有錯誤請告訴我哦> < 也歡迎在下方留言交流^ ^

 

你的一個讚,對我有著很大的意義

謝謝你們的來訪以及閱讀 :)

牛皮的新家歡迎來坐坐https://niupibo.blogspot.tw/

 

arrow
arrow

    bob112220 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()