close

 

IG開張~歡迎大家來逛逛 :D

傳送門👉 https://www.instagram.com/niunest_music/

「是時候離開,走出自己的路」

 

在寒冷的夜晚,伊人已不在

在星空下,我仍然想念著

其實我無法失去你,但現實告訴我,不可能

還是會想到,有你在的日子

呵護我、指引我

我知道不能再這樣

你永留我心,即使遺憾,我還是會帶著你予我的種種

走出自己的道路。

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

発熱巫女~ず Revive

 

A long time has passed and gone away

很長很長的一段時間,就這麼過去了
You and I together everyday

我和你在一起每一天
Now it's been long since you went away

因為你的離去,現在變得十分漫長
Sighed in the wind

在風中嘆息
You are fading away

你消逝無蹤
Under the first star tonight

在今晚的第一顆星星下

I'm going away

我要離開了
All the precious times just will not stay

過往的時間,是不會停留的
I'm going away

我要離開了
I can not get out of all the moments

我無法擺脫每一刻

 

I see the sky

望向天空
Breathing in and breathing out

吸呼,吸呼
When I close my eyes it's like

當我閉上眼時,就像是…
I can almost live in my memories and stay with you forever

我彷彿住在我的記憶中,而且和你到永久
Breathing in and breathing out

吸呼,吸呼
Like the words that never came out

就像字字句句從未說出口
The breath is turning white

呼吸轉為淨白
Fade away into the winter moonlit sky

在冬季月光照耀的夜晚中消逝

I've come so far looking for the future

我至今都在尋找未來
Leaving my footsteps behind

提起腳步
And every time I come to a dead end

每每當我走到死路時
You came around and you showed me the way

你出現了,並指引我道路
So that I would not be lost

所以我就不會迷失

I'm going away

我要離開了
Now it's time to let go of all the past

現在是時候拋開所有的過往
I'm going away

我要離開了
Go on different ways and hope for the best

走向不同的道路,並期許自己能夠追求卓越

I see the sky

我望向天空
Breathing in and breathing out

吸呼,吸呼
When you looked into my eyes it's like

當你凝望我的雙眼時,就像是…
All I want is to stop the time and stay with you forever

我所希望的是時間凍結,與你在一起直到永久
Breathing in and breathing out

吸呼,吸呼
In the moments I can't live without

在這無法沒有你的時刻
The breath is turning white

呼吸轉為淨白
Fade away into the winter moonlit sky

在冬季月光照耀的夜晚中消逝

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

以上是牛皮的翻譯,還有對歌詞的一些小小心得,希望大家喜歡

 

如有錯誤請告訴我哦> < 也歡迎在下方留言交流^ ^


想知道好聽好玩的訊息,或是給點小小的鼓勵,不要忘記到粉絲團點個讚哦!

牛皮的新家歡迎來坐坐https://niupibo.blogspot.tw/

 

arrow
arrow

    bob112220 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()