close

 

IG開張~歡迎大家來找我聽歌聊天><

傳送門👉 https://www.instagram.com/niunest_music/

You come in waves, waves, waves. 

Every hour, every day, day, day

You come in waves, yeah

你隨著浪潮席捲而來

每日每分每秒

向我席捲而來

 

 

感謝小粉粉推薦!這類型的歌我還真滿少聽的,很新鮮:P

雖然很慢但還是翻完了(攤

 

歌詞意境

整首歌是女生處於一個很矛盾的狀態

在一起的時候責罵、痛恨

失去的時候,又在那邊說好想你好愛你(超難搞😂

如果是值得的人

應該要好好把握

儘管交往過程中總會有些衝突

要珍惜每次相處的美好

 

Wave是浪潮的意思

或許也可以代表說這段愛在女生的心中變化的一個過程

有起有落

 

另外我覺得很有意思的是 6Clock(當事人現身說法?

後面加入的rap讓整首歌的情境有些改變💭

而不是只有女生角色的訴說

 


 

 

Normani - Waves (feat. 6LACK) (Official Music Video)

 

 

 

[Verse 1: Normani]

 

 

Thank God for the weekend

感謝老天賜予的周末

 

I'ma go out with my friends, I'd rather let the liquor sink in

我準備和好友們出門,沉醉在酒精之中

 

Than the thoughts of you that I should not be thinking

關於你的一切,我不該再去想了

 

When I'm with someone else, it's feeling like I’m cheating

當我和其他人在一起時,這樣的感覺彷彿是我在自欺欺人

 

I just might go off the deep end

我才似乎剛從深淵走出

When I’ve had too much, can’t shut me up, now when you start to creep in

當我擁有的太多,無法自拔地,現在你又不時浮現在我腦海中

Know that everyone is sick of all my reasons, I-

我自知大家都厭倦我所有的理由,我...

I let you come and go like seasons

我讓你來了又走,像是四季的更迭一般

 

 

[Pre-Chorus: Normani]

 

First I blame you, then I want you

起初,我責怪你;現在,我想要你

Fucking hate you, then I love you

真他媽痛很你,然後現在我愛你

I can't help myself, no

我無法控制自己,無法

When I have you, wanna leave you

當我擁有你,就想離開你

If you go, that's when I need you

若你離去,就是我需要你的時候

I can't help myself, no

我真的無法控制自己,真的無法

 

 

[Chorus: Normani]

 

You come in waves, waves, waves

你隨著浪潮席捲而來

Every hour, every day, day, day

每日每分每秒

You come in waves, yeah

向我席捲而來

 

 

[Verse 2: Normani]

 

I keep on going through the motions

我就一直故作堅強

But we ended long ago, I should be numb to these emotions

但我們已經持續這樣的狀態夠久了,或許我對這類的情緒也已感到麻木

But you flood my memory just like an ocean, and

但你,充滿了我的回憶,就像那片汪洋大海一般

And I was drowning in devotion

而我被你那摯愛淹沒

 

 

[Pre-Chorus: Normani]

 

First I blame you, then I want you

起初,我責怪你;現在,我想要你

Fucking hate you, then I love you

真他媽痛很你,然後現在我愛你

I can't help myself, no

我無法控制自己,無法

When I have you, wanna leave you

當我擁有你,就想離開你

If you go, that's when I need you

若你離去,就是我需要你的時候

I can't help myself, no

我真的無法控制自己,真的無法

 

 

[Chorus: Normani]

 

You come in waves, waves, waves

你隨著浪潮襲捲而來

Every hour every day, day, day

每日每分每秒

You come in waves, yeah (You come in waves)

向我襲來

 

 

[Verse 3: 6LACK]

 

(Yeah)

I come with ups and downs, yeah, I know

我來了,像是潮汐般起起落落,我懂

If you tryna ride, ride slow

如果你試著慢慢迎上那潮汐

Deep breath for the tide

深呼吸一口

Hold tight for the stride, I can see it in your eyes

緊緊跟上這樣的展開,我能夠從你的眼眸中看見

I come with monsoons

我隨著季風而來

Made love on the full moon, yeah

在滿月之時做愛,yeah

Wave like water, not a trend

那浪如水而非潮流

If we start it up then this'll be the end (Start it up)

若我們開始了,這終將迎向盡頭(開始吧)

First I love you, then I hate you

起初我愛妳,然後痛恨妳

I won't dare try to replace you

我不敢試著將妳取代

I ain't crazy, no (I ain't crazy, no)

我又不是瘋了,不(我沒有瘋,不)

I'm ecstatic, then I'm sad

我欣喜若狂,然後又哀傷了起來

On a high then I crashed

在興頭上時,又跌入谷底

'Cause you made me so (Damn)

因為是妳造成的(該死的)

 

 

[Chorus: Normani & 6LACK]

 

You come in waves, waves, waves (Yeah, oh, yeah)

你隨著浪潮席捲而來

Every hour, every day, day, day

每日每分每秒

I hate so bad that you come in waves

我多麼痛恨你乘浪而來

You come in waves, waves, waves

你乘浪而來

You come in waves, you come in waves

你乘浪而來...乘浪而來

Every hour, every day, day, day (Yeah, yeah, yeah)

每日每分每秒

 

 

[Outro: Normani]

 

You do, you do, you come in waves

你、你啊,你乘浪而來

You come in waves, yeah, yeah, oh

你乘浪而來

You do, you do, you come in waves

你、你啊,你乘浪而來

 


 

 

歡迎留言多交流:)

如有任何問題也請告訴我哦!

 

你的一個讚,對我有著很大的意義

謝謝你們的來訪以及閱讀:)

 

arrow
arrow

    bob112220 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()