close

 

IG開張~歡迎大家來找我聽歌聊天><

傳送門👉 https://www.instagram.com/niunest_music/

 

"Nowhere like I do"
「不像我這般在乎你」

 
這首歌聽到的時候覺得很舒服
節奏柔柔的,但其中又帶點幽幽的傷感
就不小心一直聽下去了
 
本首歌收錄於EP<Suncity>中
歌曲中講述著Khalid的兩位好朋友的故事
然而,兩人的家庭都有一些問題
像是歌詞中提到父母不管他們,而且拒絕去理解
父親甚至消失了
因此即使仍想期待著,也告訴自己這樣只會更難過而已
只有在週六相聚的時光才能夠真的放鬆
抽著小雪茄,依賴著彼此
其實我們仍知道該怎麼做
還有一些屬於自己的夢想
 
就算父母不在乎
還有我在乎著妳
 

 

 

 

Khalid - Saturday Nights

 

 

[Verse 1]

 

 
Saturday nights, blueberry cigarillos
無數個週六的夜,無數支的藍梅味兒的雪茄菸呀
Swishers make my throat hurt
Swishers的小雪茄稍稍灼了我的喉嚨
Rolling OCB's on the side for me
在旁邊捲了一捲OCB菸紙而成的小雪茄
Light 'em up and let 'em both burn
兩支都給他點燃了
Family feuds, say your mom's confused
家族交惡,母親的困惑表露無遺
Off of shit she doesn't wanna learn
該死,她根本拒絕去理解
But daddy's gone, say he's never home
但爸爸不見了,只留下一句我不會再回家了
And wishing only makes it worse

每一絲期待只會帶來更重的失落感

 

 

 
[Pre-Chorus]
 
I guess there's certain dreams that you gotta keep
我猜,有幾個夢想你只留存於心中
'Cause they'll only take what you let 'em see

因為他們只見其所見而已

 

 

[Chorus]

 

All the things that I know
而我所知道的是...
That your parents don't
的父母並不...
They don't care like I do
他們並不像我般在乎
Nowhere like I do

完全不像我一樣

All the things that I know

而我所知道的是...
That your parents don't

你的父母並不...
They don't care like I do

他們並不像我般在乎

Nowhere like I do
完全不像我一樣
Nowhere like I do
完全不像我一樣
Nowhere like I do
不像我一樣在乎妳

 

 

 

[Verse 2]

 

Saturday nights, light gray Silverado
無數個週六的夜,亮灰色的Silverado
You drive it 'cause you have to
點燃它是因為 必須這麼做
Stay up working late at a job you hate
因為討厭的工作而熬夜啊
Fix your makeup in a dirty bathroom
在骯髒的浴室整整儀容
No more love, in and out of clubs
帶著空空如也的愛穿梭於各個俱樂部
Knowing what you gotta do
是一直知道該怎麼做
You've got plans wrapped in rubber bands
早就將計畫用橡皮筋捆好了
And that's the only thing you'll never lose

而那是僅有的,從未失去的擁有

 

 

 
[Pre-Chorus]

 

I guess there's certain dreams that you gotta keep

我猜,有幾個夢想只留於心中
'Cause they'll only take what you let 'em see

因為他們只見其所見而已

 

 

[Chorus]

 

All the things that I know
而我所知道的是...
That your parents don't
的父母並不...
They don't care like I do
他們並不像我般在乎
Nowhere like I do

完全不像我一樣

All the things that I know

而我所知道的是...
That your parents don't

的父母並不...
They don't care like I do

他們並不像我般在乎

Nowhere like I do
完全不像我一樣
Nowhere like I do
完全不像我一樣
Nowhere like I do
不像我一樣在乎妳

 

 

 
[Bridge]

 

'Cause I care, I care about you
因為我在乎,我在乎妳
There's nowhere I'd rather be than right here right around you
現在沒有一個地方比在你身旁更好的選擇了
I care, care about you
我在乎,很在乎妳
There's nowhere I'd rather be
我只想在身旁
 
 
[Chorus]

 

All the things that I know
而我所知道的是...
That your parents don't
的父母並不...
They don't care like I do
他們並不像我般在乎
Nowhere like I do

完全不像我一樣

All the things that I know
而我所知道的是...
That your parents don't
的父母並不...
Don't care about you
並不在乎你啊
Nowhere like I
才不像我...
Nowhere like I do
不像我這麼在乎
Nowhere like I do (do, do, do)
不像我這麼在乎
Nowhere like I do (do, do, do)
不像我這麼在乎
Nowhere like I do (do, do, do)
不像我這麼在乎

 

Swishers:Swisher Sweets牌的雪茄,不過抽起來卡卡的,所以通常不會直接抽,而是將裡面的煙草葉拿出來再自己捲菸。Blueberry是Swisher Sweets雪茄的一種口味。

Silverado :車名

 


 

歡迎留言多交流:)

如有任何問題也請告訴我哦!

 

你的一個讚,對我有著很大的意義

謝謝你們的來訪以及閱讀:)

 

arrow
arrow

    bob112220 發表在 痞客邦 留言(5) 人氣()