IG開張~歡迎大家來找我聽歌聊天><

傳送門👉 https://www.instagram.com/niunest_music/

 

"I’ll go out, grow my hair too long. Sing your least favourite song"
「我會出去,讓頭髮長得落落長,唱妳最不喜歡的歌」
"At the top of my lungs "
「最最最大聲的那種」

 
新生代的英國男團The Vamps!當初是以翻唱慢慢讓大家聽見他們的聲音,至2012出道以來也累積了不少粉絲(雖然牛皮是第一次認識他們😂)以下為團員:
主唱:Bradley Will Simpson
吉他:James McVey
貝斯:Connor Ball
鼓手:Tristan Evans
 
另外再推薦一首較早2014的作品Wild Heart(點擊聽歌)也很好聽!
他們的作品讓人感受到青春洋溢的感覺,就是一群年輕小夥子(廢話)
這就是青春啊!
歌詞並不會太難,滿琅琅上口的!
主要是在講,一個晚會中對女生一見鍾情
對於她以癡癡迷戀上了,然後又再去找她
希望我們都能夠瘋狂一次
談個轟轟烈烈的戀愛吧,妳說好不XD
 
 
 
回到這首歌
 
當初隨機撥放,聽到覺得副歌的旋律真的太抓耳了
於是就去看看這是啥歌
Hair Too Long這是三小
歌詞名實在是太奇葩了哈哈哈哈
於是又加深了我想要去了解到底是在講什麼
 
歌詞意境
就是在講一個傲嬌的人拗脾氣
歌詞中用了很多反問的詞,希望對方也能夠跟他一樣的想法
其實自己是很脆弱的,並不喜歡被冷落
於是乎藉酒消愁,重點是喝醉了還不承認(喝醉酒的人通常不會覺得自己醉了XD)
想要藉此麻痺自己,還有作一些釋放壓力的事情
比如說跑走,等回來的時候頭髮就落落長了
大聲唱妳最討厭的歌
吻過妳所有的朋友
當然只是假裝而已
我只是想要妳的關心,我其實也很關心妳
我才不......我很在乎妳啦!

 

The Vamps - Hair Too Long

 

 

[Verse 1]
 
I'm just sick of staying up losing sleep, who gives a fuck?
我只是厭倦了一直失眠,誰又會在乎呢?
Don't you? Don't you?
妳不是嗎?難道妳不是嗎?
Lie in bed sometimes at night and miss looking into my eyes
晚上躺在床上時,會想念望著妳那明眸
Don't you? 'Cause I do
妳不是嗎?因為我是如此
 
 
[Pre-Chorus]
 
I don't wanna be this cold
我並不想要如此冷漠
Shivering to my bones
冷冷冷,冷到骨子裡去
Someone reset my soul, oh, oh
有誰偷偷將我的靈魂重啟,oh, oh
And I don't wanna be locked out
而我並不想被鎖在門外
I don't wanna feel this doubt
我不想要感到如此困惑
I just wanna scream and shout
我只想放聲尖嘯
 
 
[Chorus]
 
I’ll go out, grow my hair too long
我會出去,讓頭髮長得落落長
Sing your least favourite song
唱妳最不喜歡的歌
At the top of my lungs (oh, oh, oh)
最最最大聲的那種(oh, oh, oh)
I'll go out, kiss all of your friends
我會出去,吻過妳所有的朋友
Make a story and pretend
假裝有這個故事
It was me who made this end
而我就是讓這故事完結的那個人
(Oh, oh, oh)
 
 
[Verse 2]
 
Let me take a second to sympathise 'cause you're right
讓我用幾秒鐘同情一下,因為妳是對的
I'm away too much, I think too much, I drink too much
我離得太遠太遠,我想太多,我喝太多了
But it's only a matter of time before we catch up
但我們彼此趕上只是時間上的問題
And I get to say
而我必須說
I wouldn't have it any other way
我不會再做其他多餘的事
'Cause it's made me think and drink my way
因為這會讓我自顧自地想太多和狂飲
Back to mistakes I never should have made
重蹈那些我從不應該犯的錯誤
One more chance and I'll right the wrongs from yesterday
只要再給我一次機會,我會從昨天起就把錯誤改正
 
 
[Pre-Chorus]
 
And I don't wanna be locked out
而我並不想被鎖在門外
I don't wanna feel this doubt
我不想要感到如此困惑
I just wanna scream and shout
我只想放聲尖嘯
 
 
[Chorus]
 
I’ll go out, grow my hair too long
我會出去,讓頭髮長得落落長
Sing your least favourite song
唱妳最不喜歡的歌
At the top of my lungs (oh, oh, oh)
最最最大聲的那種(oh, oh, oh)
I'll go out, kiss all of your friends
我會出去,吻過妳所有的朋友
Make a story and pretend
假裝有這個故事
It was me who made this end (oh, oh, oh)
而我就是讓這故事完結的那個人(oh, oh, oh)
It might seem cruel
這似乎會有點殘忍
You know that the love still hurts
妳知道愛仍是會痛的
All I do, never, ever seems to work
我所做的一切,從來都沒有用
I’ll go out, grow my hair too long
我會出去,讓頭髮長得落落長
Sing your least favourite song
唱妳最不喜歡的歌
At the top of my lungs
最最最大聲的那種
(Oh, oh, oh)
 
 
[Bridge]
 
I been stumbling round
我踉踉蹌蹌地站不太穩
Asking if you're in town
問道妳是否還在這個小鎮
I been drinking too much
我喝太多了
I don't give a ...
我才不...
 
 
[Chorus]
 
I’ll go out, grow my hair too long
我會出去,讓頭髮長得落落長
Sing your least favourite song
唱妳最不喜歡的歌
At the top of my lungs
最最最大聲的那種
 
 
[Chorus]
 
I'll go out, kiss all of your friends
我會出去,吻過妳所有的朋友
Make a story and pretend
假裝有這個故事
It was me who made this end (oh, oh, oh)
而我就是讓這故事完結的那個人(oh, oh, oh)
It might seem cruel
這似乎會有點殘忍
You know that the love still hurts
妳知道愛仍是會痛的
All I do, never, ever seems to work
我所做的一切,從來都沒有用
I’ll go out, grow my hair too long
我會出去,讓頭髮長得落落長
Sing your least favourite song
唱妳最不喜歡的歌
At the top of my lungs
最最最大聲的那種
(Oh, oh, oh)
 
 
[Outro]
 
I been stumbling round (round, round)
我踉踉蹌蹌地站不太穩 (round, round)
Asking if you're in town (town, town)
問道妳是否還在這個小鎮 (town, town)
I been drinking too much (oh, I know I am)
我喝太多了 (oh,我知道的)
I don't give a (fuck)
我才不...(在乎呢)
I been stumbling round (round, round)
我踉踉蹌蹌地站不太穩 (round, round)
Asking if you're in town (town, town)
問道妳是否還在這個小鎮 (town, town)
I been drinking too much
我喝太多了
I don't give a
我才不...
(Hey!)

 

 


 

 

歡迎留言多交流:)

如有任何問題也請告訴我哦!

 

你的一個讚,對我有著很大的意義

謝謝你們的來訪以及閱讀:)

 

arrow
arrow

    bob112220 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()